Följ dessa steg för att se över att du har rätt inställningar på skrivaren och i appen först.
Se till att inställningen "Paper" på skrivaren är inställd på "Label" och inte på Ticket.
Du ändrar inställningen genom att klicka på "kugghjulet" på skrivaren tills du kommer till alternativet "paper". Sedan ändar du inställningen genom att klicka på "skriv ut" knappen. Inställningen Paper ska stå på Label och inte på Ticket.
Se över att du har appen inställd på rätt storlek på etikett du använder. Standard etiketten är 76x50 och den större etiketten är 76x76.
Ändra inställningen på genom att klicka på "Profil" -> "Kontoinställningar" Skrolla ned lite så finns storlek på etiketten under "Preferenser".
Stämmer dessa inställningar så kan du gå vidare och göra en kalibrering av skrivaren så att den matar ut etiketterna på korrekt sätt.
Detta gör du genom att hålla inne "skriv ut" knappen på skrivaren i 5-7 sekunder. När du släpper knappen så kommer skrivaren skriva ut ett gäng etiketter och kalibrera sig efter etiketternas storlek. Detta kan du behöva göra några gånger beroende på hur fel din enhet har matat ut etiketterna innan.
Du kan självklart bara rulla ihop etiketterna och skriva ut på dem sedan, inga etiketter slösas på att göra denna kalibrering.
OBS: Du skall aldrig göra en "Factory reset" på din skrivare.
Fungerar inte detta så ber vi dig att ta bilder eller filmer och skicka till oss på [email protected] så hjälper vi dig vidare.
